Osland og Hoff leder U16

Vi er glade for å ha fått på plass en sterkt team rundt 05/04 årgangene. Stor bredde i trenerteamet er viktig, det gjør at spillerne kan følges opp på en god måte.

2019-11-15
mikallinstad32

Neste uke starter U16 gruppa opp med treninger, dette blir veldig spennende. Trond Osland og Henrik Ekera Hoff har hovedansvaret for teamet. Trond har blitt en rutinert ringrev i hadelandsfotballen. Han startet i Moen SK, før ferden gikk til Gran. Her har han gjort seg bemerket, på en utelukkende positiv måte. Faglig sterk, lærevillig og engasjert. Men først og fremst vanvittig populær hos spillerne, dette er virkelig treneren som bryr seg om spillerne sine. Som ser verdien av et klapp på skuldra, og den fortrolige samtalen. Er du god nok er du gammel nok sies det, og det gjelder for en type som Henrik. Han går siste året på toppfotball på HVGS, og har allerede flere år som trener bak seg i Gran IL. Sportslig leder Mikal Linstad, rater Henrik som et stort trenertalent. Linstad sier følgende: " Tross sin unge alder er han en veldig tydelig trener, han er lærevillig og veldig opptatt av å være godt forberedt. Vi ser at unge trenere klikker godt sammen med spillerne. Er du 15/16 år og vil utvikle deg videre, så er Henrik rett mann".  Henke er bankers i startoppstillingen på A-laget, og har vært kaptein på juniorlaget. Ingen tvil om at han har latt seg inspirere i trenergjerningen av Ole Petter Berget. Funfact; Trond har vært trenern til Henrik fra de var miniputter på Moen :)

Osland og Hoff får med seg et stort team rundt laget. Teamet består av Thorleif Bjerke, Rune Goddokken, Pål Tingelstad, Jon Haugsbakken og Bjørn Haralrd Lindheim. Bjørn Harald er klassekompis av Henrik. og også en ung lovende trener. De andre fire har fulgt 2004 og 2005 årgangene, og bidrar til kontinuitet, og ikke minst trygghet for spillerne. Gruppa er godt igang med planleggingen av sesongen, og i vinterferien reiser de til Spania på treningsleir.

Men først skal det trenes de neste ukene. disse treningene er åpne for alle. Vi anbefaler virkelig og ta en tur på trening, så kan man få et innblikk i hva trenerne tenker.  NB!! Spillere som ikke står i Gran IL, dere MÅ innhente en såkalt treningstilatelse fra egen klubb, dette kan sportslig ledelse i klubben hjelpe dere med. Da er du forsikret ved eventuelle skader. Har du lyst til å prøve deg på trening?? Send en melding til Mikal Linstad på 41633475. Meldingen kan inneholde navn, favorittposisjon, nåværende klubb og hvorfor du vil være med på treninga :) Vi er mange spillere på disse øktene, og avhengige av en god øktplan, så viktig at man tar kontakt i god tid før første treninga. Dette blir gøy :)

Datoer for åpne treninger:

Fremmøte kl.1845 på følgende dager:

Onsdag 20 nov
Torsdag 21 nov