Gran med bredere tilbud for juniorfotballen!!

Prosjektet kalles "Gran U19- MILJØ-BREDDE-TOPP", så hva er nå dette?
2019-11-08
mikallinstad32

Vi har de siste årene hatt kun ett lag i juniorfotballen. Dette laget har under ledelse av Ole Petter Berget gjort det vanvittig bra, og hevdet seg godt i kretsens eliteserie. Samtidig har det vært et "problem" at laget har vært så godt. Unge lovende juniorer på bygda, fra Gran IL  og andre klubber, har tenkt at "her er jeg ikke god nok", og funnet andre klubber/sluttet. Steget som førsteårsjunior er tøft, da man kan møte 3 år eldre gutter. Vi får nå opp hele 16 spillere født 2003, en flott gjeng med supre gutter. Det sier seg da selv at vi skal ha to juniorlag i 2020. Gran Idrettspark ligger fint plassert ift HVGS, og det er naturlig at flere i alderen 15 til 19 vil spille fotball her.

Miljø: Det er ingen stjerner i Gran! Her ser vi et godt kameratskap på tvers av alder, nivå og ambisjoner. Dette er noe vi skal bygge videre på. Klubbhuset blir et naturlig samlingsted, der ALLE kan henge sammen før/etter trening. Vi håper å få til flest mulig treninger rett etter skoletid. Respekt, anerkjennelse og fortståelse blir nøkkelord i vårt verdigrunnlag.

Bredde: Vi ønsker en stor gruppe, der man diffrensierer noe på treningsfeltet. Men i det store bildet, så er vi et team og en gruppe. Det er plass til de som vil trene 2 ganger i uka, og de som vil trene 5. Det er plass til de som vil slå seg inn på A-laget, og videre oppover. Og det er plass til de som liker seg i fotballmiljøet pga kameratskap og trivsel. Felles for alle er at de ønsker å være del av et trygt og godt miljø :)

Topp: De som ønsker kan trene mye, de kan få utfodringer og de kan utvikle seg. Man må tørre og si at man har ambisjoner for et Elitelag. Det skal være rom for å teste seg på seniornivå, og i større klubber utenfor Hadeland. For en breddeklubb som Gran, så er det stor stas å ha et av kretsens beste juniorlag. Ekstra kult at det består av spillere fra hele Hadelandsregionen, som naturlig nok samles på Gran. her kan man trene med de beste, og ikke minst få kyndig veiledning fra veldig flinke trenere.

Trenerteamet tar form, Rune Larsen ny mann i teamet.

Larsen representer akkurat den typen trenere vi ønsker i Gran IL Fotball. Man skal være faglig sterk, og ha god formidlingsevne. Men vel så viktig viktig er den relasjonelle biten med spillerne. Man skal se alle, forstå at folk er forskjellige og utvkler seg på forskjellig måte. Spillerne er ikke brikker i et spill, de er mennesker med tanker og følelser. De har gode dager og dårlige dager, og de kommer med ulik bakgrunn. Rune var selv en lovende spiller, og står faktisk med en landskamp for U15 landslaget. Han spilte i Vålerenga, før karriæren fortsatte i Hadelandsfotballen. De siste årene har Larsen vært trener for Juniorlaget til Lunner Fk. Vi ønsker Rune velkommen til Gran, meget bra mann!!

Larsen danner et team sammen med Mikal Linstad og Ole Petter Berget. I tilegg jobbes med det med en fjerde person i teamet. Ole Petter er hovdtrener og øverste ansvarlig for det som skjer på treningsfeltet. Berget har tross sin unge alder gjort det veldig bra som trener for vårt juniorlag. Laget har hatt gode resultater, og samtidig har han skapt et sunt og godt treningsmiljø. Vi har sett stor utvikling hos spillerne, og faktisk så har hele 16 juniorspillere fått spilletid på A-laget i 2019!  Linstad og Berget har gjennom året fulgt NFF sitt utdanningsløp. De kan ila kort tid legge til henholdsvis, NFF trenerveilder, og Uefa B lisens til CV'n. Bra jobba!!

Åpne treninger i November/Desember

Det blir treninger på følgende datoer. Oppmøte senest 20 min før angitt tid.

Tirsdag  19 nov 1900
Onsdag  20 nov 1600
Mandag  25 nov  1600
Tirsdag   26 nov  1900