Gisle Berget valgt til ny leder i Gran IL

Gran IL avholdt, i disse koronatider, sitt årsmøte digitalt tirsdag ettermiddag.

Gisle Berget (60) ble valgt til ny leder. Han overtar etter Roy Steinar Torheim, som har vært nestleder og leder de 8 siste årene.

Berget gjør et slags «come back» i Gran IL, etter noen år på sidelinjen.

Han har tidligere et langt og aktivt liv i idrettslaget. Først som aktiv (bl.a. junior norgesmester i kombinert i 1978). Deretter ca. 20 år som trener og leder innen både ski og fotball. Han har også lang erfaring som leder, fra næringslivet. Nå blir han øverste leder for idrettslaget og Gran Idrettspark.

Øvrige styremedlemmer i hovedlaget er Gunnar Haslerud (nestleder), samt Atle Esprum Karianne Hagen, Marianne Hole og Elisabeth Kolstad. Daglig leder er Harald Bjøralt.

Gruppeledere er Egil Maurtvedt (fotball), Rolf R Sørensen (ski), Janne Blekkerud (svømming), Andrea Muller (tennis). Vidar Woldengen (badmington), Hakan Ozturum (volleyball), Jacob S. Arvesen (klatring) og Peder Morstad (barneidrettsskole). Turn vil konstituere seg i etterkant av årsmøtet. Gran IL, med sine 800 medlemmer og 9 undergrupper, har generelt stor aktivitet. Med gående koronapandemi, er det ingen organiserte «normal treninger». Fotball har delvis startet opp igjen med trening i mindre grupper, og i tråd med Folkehelseinstituttets råd om bl.a. avstand, hygiene og antall. Planlagt fotballcup er foreløpig utsatt til etter sommerferien og barnekretsturnstevne er utsatt til neste år.

Inneværende år fyller for øvrig Gran idrettslag 75 år, og idrettsparken 10 år. Vi håper at det blir anledning til å gjennomføre en jubileumsmarkering til høsten en gang.

2020-04-30
haraldbjoralt

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket